10x meest gestelde vragen over Zibber woningfotografie beantwoord.

Inmiddels is Zibber al negen jaar gespecialiseerd in professionele woningfotografie. Pretenderen dat wij de allerbeste zijn, is te makkelijk, dat kan tenslotte iedereen roepen. Een ding is zeker: je krijgt bij ons hoge kwaliteit waar je portemonnee van gaat glunderen.

Woningfotografie is een van de belangrijkste elementen wanneer het gaat om een woningpresentatie. Veel potentiële kopers zijn visueel ingesteld en hun eerste kennismaking met een woning gebeurt dan ook het meeste via foto’s van de woning. Valt deze in de smaak, dan wordt er nauwkeuriger gekeken. Maar hoe zorgen wij er nou voor dat jouw woning zo goed mogelijk in beeld wordt gebracht met onze vastgoedfotografie? Hieronder meer over woningfotografie en antwoorden op de 10 meest gestelde vragen over Zibber fotografie.

SAY CHEESE!

Het doel van dit blogartikel is meer inzicht geven in de term woningfotografie; hoe wij dit als Zibber aanpakken en aanbieden aan woningmakelaars. Tot slot zullen we ook antwoord geven op de meest gestelde vragen omtrent vastgoedfotografie.  

VRAAG MAAR RAAK

Wij merken dat er toch altijd veel vragen worden gesteld wanneer het gaat om vastgoedfotografie en de bewerking hiervan. Wat is er allemaal mogelijk? Hieronder de 10 meest gestelde vragen beantwoord.

1. Ik wil een foto laten bewerken, kan dat?
Ja, dat kan zeker! Allereerst willen wij vermelden dat‘ bewerken’ niet ons favoriete woord is. Met deze benaming klinkt het alsof foto’s van de woning rigoureus worden aangepast, maar dat is zeker niet het geval. De woning krijgt geen vertekend beeld en kleuren zullen ook zeker niet opvallend worden opgehelderd of vervagen. Wat wij met bewerken bedoelen is bijvoorbeeld het weghalen van kentekens, gezichten op persoonlijke foto’s blurren of het vervagen van schilderijen met personen erop. Uiteraard is er altijd ruimte om na te vragen of wij iets kunnen bewerken, onze productspecialisten zullen dan advies geven in de mogelijkheden. 

Woningfotografie Zibber Vught

2. Wij hebben zelf foto’s gemaakt, kunnen jullie die bewerken?
Helaas is dat niet mogelijk. Wij bewerken alleen foto’s die door onze fotografen zijn gemaakt. Wij hebben intern een Quality Officer die ervoor zorgt dat al onze fotografen consistente kwaliteit van de foto’s leveren. Het is dus een bewuste keuze, dat wij alleen met foto’s van onze eigen fotografen werken. Alleen dan kunnen wij hoge kwaliteit garanderen. 

3. Helpt de fotograaf mee opruimen?
Nee, wij zullen niet meehelpen om het huis van boven tot onder mee op te ruimen. Wel zullen wij handvatten geven hoe een woning het beste kan worden opgeruimd. Tijdens de opdrachtbevestiging sturen wij een checklist ‘tips & tricks voor het beste resultaat’ op waarin stap voor stap staat beschreven waar je op moet letten tijdens het opruimen. Je bent als bewoner dus zelf verantwoordelijk voor een opgeruimd huis. 

Woningfotografie Zibber Checklist

4. Maken jullie een minimum/maximum aantal foto’s?
Onze woning fotografen zullen op locatie bepalen hoeveel foto’s  er nodig zijn om een pand goed in beeld te brengen. Dit verschilt namelijk per woning. Hoeveel foto’s er gemaakt worden hangt af van de afmetingen, het aantal kamers en de indeling van de ruimte. Dit betekent dus dat er geen minimaal of maximaal aantal foto’s gemaakt wordt. Onze fotografen kiezen heel bewust wat zij vastleggen. Alle foto’s die van de woning genomen worden, worden doorgezet naar de makelaar. Zibber houdt dus geen foto’s achter de hand. Op die manier kan de makelaar zelf een eventuele selectie maken.  

5. Kan ik de foto in webformaat ook op Funda gebruiken?
Dit antwoord is heel eenvoudig; ja! Alle foto’s die gemaakt worden krijgt de makelaar zo aangeleverd dat deze één op één op Funda (of andere eigen site) geplaatst kunnen worden.


''ALS HET SLECHT WEER IS, KOMEN JULLIE DAN WEL FOTO'S MAKEN?''
Uiteraard! Zibber staat voor je klaar, door weer en wind.

6. Kunnen jullie objecten in een foto wegwerken?
Voor onze klanten en de bewoners hebben wij een tips & tricks handleiding. Deze wordt verstrekt wanneer er een woning verkocht dient te worden. Met deze checklist kan heel eenvoudig stap voor stap worden nagegaan of de woning ook echt fotografie-klaar is. Want opgeruimd, is niet altijd opgeruimd. Onze fotografen zorgen er ter plaatse voor dat zij een plaatje schieten waarin het beeld zo clean mogelijk is. Zo is het beter wanneer er zo min mogelijk persoonlijke spullen in beeld zijn, denk aan foto’s van familieleden. Maar denk ook aan versiering tijdens de feestdagen. Dit laatste is ontzettend seizoensgebonden en kan dus beter niet gefotografeerd worden. De uiteindelijke foto’s worden naar de desbetreffende makelaar gestuurd.

Mochten er uiteindelijk toch nog voorwerpen in beeld staan, die liever niet in beeld worden gebracht, dan kunnen wij altijd kijken of deze weggepoetst kunnen worden. Onze productspecialisten zullen de foto bekijken en de mogelijkheden op een rijtje zetten. Mail voor de mogelijkheden naar support@zibber.nl of bel met ons via 085 040 21 31.

7. Hoe lang worden de foto’s bewaard?
Woning foto’s die door ons zijn gemaakt worden 6 maanden door ons bewaard. Hierna worden de foto’s verwijderd uit onze bestanden en zijn deze niet meer bij ons op te vragen. Mocht het voorkomen dat er een foto verloren gaat, dan kun je binnen 6 maanden altijd contact met ons opnemen.

8. Kunnen jullie het formaat van de foto’s aanpassen?
Dat is zeker mogelijk. De meest gebruikte formaten zijn het webformaat en high resolution formaat. Naast deze formaten kunnen wij ook andere formaten aanleveren. Hier kun je te allen tijde over mailen naar support@zibber.nl. Het is wel belangrijk om welk ordernummer het gaat, welk formaat je graag zou willen ontvangen en de desbetreffende foto.

Woningfotografie Zibber Amsterdam

9. Het is slecht weer, komen jullie dan wel foto’s maken?
Indien het een gehele fotografie opdracht betreft (dus niet enkel buitenfotografie), dan zullen wij op locatie bekijken of het weer het toelaat om goede foto’s van buiten te kunnen maken. Indien dit niet het geval is, zullen wij in samenspraak met de bewoners een nieuwe afspraak maken voor de buitenfotografie.

De reportage binnen gaat altijd door. Wij hebben namelijk blauwe lucht garantie, die ervoor zorgt dat alle foto’s eruit zien alsof ze zijn genomen op een stralende dag. Zo zorgen we ervoor dat alles zo snel mogelijk geleverd kan worden.

10. Ik ben niet tevreden over de kwaliteit, wat nu?
Uiteraard streven wij ernaar dat we niemand teleur hoeven te stellen. Echter kan het natuurlijk een keer gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent over de kwaliteit. Wat nu? Erg jammer dat je nog niet helemaal tevreden bent, maar dat gaan we oplossen! Neem heel eenvoudig contact met ons op via onze webchat: gegarandeerd snel antwoord. Als je het ordernummer vermeldt, dan zorgen wij dat er een gepaste oplossing komt.

Meer weten over Woningfotografie? Klik hier.

Zibber logo vierkant
Zibber FAQ

Hopelijk hebben we een aantal vragen kunnen beantwoorden. Stond jouw vraag er niet bij? Bekijk dan onze FAQ, hier vind je nog meer vragen beantwoord.

Bekijk alle vragen

Onderwerp: