Een nieuwe facturatie-aanpak

Bij grote veranderingen hoort ook een nieuwe manier van werken. Met de lancering van MyZibber vernieuwen we niet alleen ons portal en onze pakketten, maar ook hoe we factureren. We spraken met Bert van Lieshout, Head of Finance, over wat er verandert, waarom dit juist een verbetering is en hoe klanten hier optimaal van kunnen profiteren.

Waarom veranderen we de facturatie?

"Onze oude facturatieprocessen waren ingericht op een systeem dat niet langer optimaal werkte," vertelt Bert. "Met MyZibber willen we dat alles sneller, overzichtelijker en efficiënter verloopt. Daarom zorgen we ervoor dat facturen eerder worden verstuurd, dat er meer en betere inzichten zijn per order en factuur in Myzibber en een duidelijke transparante factuur."

"De kern? Meer controle, minder gedoe. Dat is waar we naar streven."

Wat verandert er precies?

Voor Zibber-klanten:
Tijdelijk meer facturen“Omdat we overstappen naar MyZibber, kan het zijn dat klanten in de overgangsfase facturen tijdelijke vaker facturen ontvangen dan je gewend bent. Dit komt doordat de orders die nog in de oude portal worden afgerond niet samen op één factuur komen met de nieuwe orders uit MyZibber.”
Eerder facturen ontvangen“Waar je voorheen pas een factuur ontving als een hele order was afgerond, factureren we in MyZibber de gehele order als één product van de order is opgeleverd. Dat betekent dat klanten sneller inzicht hebben in hun kosten en hun administratie gelijk kunnen laten lopen met hun opdrachten.”
Facturen inzien“Mogelijkheid om facturen in te zien vanuit MyZibber inclusief de koppeling met de order.”
Inzicht facturen“Inzicht of facturen betaald of onbetaald zijn vanuit MyZibber.”

Voor Zien-klanten:
Facturen voortaan via Zibber“Vanaf nu ontvangen klanten hun facturen direct vanuit Zibber, met het rekeningnummer van Zibber. Dit zorgt voor een gestroomlijnd proces en uniforme administratie.”
Van maandelijks naar wekelijks factureren“Dit zorgt voor meer regelmaat en overzicht. Klanten hoeven niet meer te wachten op een maandelijkse factuur, maar hebben wekelijks inzicht in hun kosten.”
Nieuwe automatische incasso nodig“Klanten die bij Zien een automatische incasso hadden, moeten een nieuwe machtiging afgeven bij Zibber. Dit kan eenvoudig via www.zibber.nl/automatische-incasso.
Uiteraard kun je ook een machtiging afgeven voor automatische incasso als je dit eerder niet had."

Wat betekent dit voor klanten?

"Ik snap dat dit even wennen is," zegt Bert. "Maar uiteindelijk gaan klanten merken dat ze meer grip krijgen op hun administratie en beter kunnen plannen en meer en duidelijkere inzichten krijgen in de portal en op de factuur. Geen verrassingen meer, maar een helder overzicht van wat, wanneer en waarvoor ze betalen."

"En we staan niet stil! We werken nog aan meer oplossingen om makelaars nog betere inzichten te geven en de administratie last te verminderen. Heb je vragen? Onze finance-afdeling staat klaar om te helpen."

MyZibber is niet alleen een vernieuwd platform, maar een manier om slimmer en efficiënter te werken – ook in je administratie.

 

AI avatars (1)
ontdek Zibby

Vragen? Onze AI agent Zibby staat voor je klaar rechtsonder in je scherm.

Onderwerp: